2020 Június havi beszámoló
Bevételek és kiadások
Bevételek: 0 Ft
Kiadások
Tréning, konferencia: 118.580 Ft
Szoftverek, tárhellyel kapcsolatos kiadások: 0 Ft
Egyéb kiadások: 0 Ft
Mi történt ebben a hónapban?
(események, projectek haladása)
WebReform
Június első napjaiban az egyik Facebook csoportban volt egy felhívás: ajánlj fel a csoport tagjai számára valamit ingyen.
Én pedig bedobtam, hogy elkészítek egy családi napközinek / magánóvodának egy honlapot. Erre jött is két érdeklődő pár nap különbséggel, amiből az egyikkel el is indítottuk az együttműködést.
Az Ügyfélnek még nem volt sosem honlapja, így kvázi szabad kezet kaphattam a projectben. Lefektettük az alapokat, mint pl.
– én ingyen megcsinálok egy alap honlapot, 7 aloldallal, menüvel, GDPR-ral, cookie-val
– ő pedig tovább ajánl, és kvázi normálisan áll hozzám, nem fog még ezer plusz dolgot kérni és végtelenségig húzni a dolgot
– az Ügyfél eléggé árérzékeny, így először megcsinálom az egyes aloldalakat, amiknek a felépítését, design-ját összeállítom, a tartalmát leokézza, és utána veszi csak meg a domaint és a tárhelyet
A dolog elég jól indult, június végére gyakorlatilag minden aloldalt összeállítottam, tartalmilag is ha nem is teljesen kész, de közel végleges állapotba kerültek a dolgok.
Kis háttér infó: kértem referencia oldal címeket az Ügyféltől, hogy nekik mik tetszenek. Ezeket design, színvilág, felépítés, struktúra szempontjából megnéztem, kielemeztem, ahogyan a themeforest.net-es releváns sablonokat is. Jó ötleteket lehet onnan is meríteni, érdemes erre sok időt szánni, és a jó dolgokat összeszedni, hogy aztán már könnyen és gyorsan lehessen haladni az építkezésnél.
Június végén viszont az Ügyfél kicsit eltűnt. Júliusban innen folytatjuk…
UVF tréning
Június közepén találkoztam Domán Zsolt Új Vevők Futószalagon tréningjével, a promójával.
Zsolt munkásságát félig-meddig már ismerem, a januári Csont Attilás Business Fesztiválon találkoztunk is (ahol előadott), illetve a neten is követgettem a dolgait valamennyire.
Ez az Új Vevők Futószalagon tréning nem kevesebbet ígér, mint, hogy ezzel a szisztémával folyamatosan lesznek új vevőink. Egy marketing kivitelezőnek pedig azt, hogy 4-6 ügyfél megszerzésével és kiszolgálásával már bőven megkeresi az ember azt, amire szüksége lehet anyagilag. Ez roppant csábítóan hangzik. Én pedig nagyobb sebességre akartam kapcsolni a haladásban.
A folyamat egyébként jól ki volt találva: webinár, egy viszonylag részletes kérdőív kitöltése, majd telefonos konzultáció 30 percben, ahol Zsolt is feltette a kérdéseit, meg én is, mint potenciális fizetős ügyfél. Végül abban maradtunk egy újabb telefonos egyeztetést követően, hogy megyek a programra.
Igazából nagyon szorít már a cipő, ami az alkalmazotti létemet illeti. Gyorsabban szeretnék-akarok haladni a kivitelezői létben, és biztosabb lábakon szeretnék állni, ehhez pedig jól jön egy profi segítsége. Az is egy érv volt magamban, hogy közelebb leszek azokhoz az emberekhez, akikkel együtt szeretnék dolgozni, és amilyen életmódot, életvitelt én is szeretnék élni. “A körülötted lévő 5 ember átlaga vagy” – szokták mondani. Én pedig most még – hogy finoman fogalmazzak – keveset vagyok vállalkozók társaságában. Kapcsolatépítés. Drága kapcsolatépítés…
Ugyanis a tréning 4 * 108.000 Ft. Drága? Nagyon. De úgy gondolom, hogy meg fogja érni. Nem mellesleg ez egy igen erős kényszert is rám tesz, hogy ezt márpedig tolni kell ezerrel…
Konklúzió
Próbálom tudatosítani magamban, hogy minden nap csak egy kis lépést kell tenni előre.
DE,
minden
egyes
nap
meg
kell
tenni
azt a kis lépést előre.
A sok kis lépés előrébb fog juttatni, mint a nagy ritka egy-egy ugrás, ebben biztos vagyok. Pláne, hogy az össze-vissza ugrándozásban kibicsaklik a lábad, aztán nem is akarsz tovább ugrálni…
Érzem, hogy most még roppant lassan haladok ebben az egész témában. Nincs fizetős ügyfél, június végén eltűnni látszik még az ingyenes munka is, de nem adom fel.
Ja, és azt hiszem több ingyenes munkát nem fogok elvállalni. Valami nagy kedvezményes, mondjuk féláras munkát még biztosan fogok csinálni, de már legyen meg az az érzés, hogy pénzt kapok azért, amit csinálok.
CÉLOK
Kitűztem célként, hogy minden hónapban meg kell keresnem legalább egy bölcsődét honlap építéssel. Persze nem csak rizsázva, hanem felépítek egy demo főoldalt az ő saját tartalmukkal, és elküldöm, hogy így is kinézhetne a honlapjuk, és hogy tetszik nekik. Meglátjuk, hogy ez mennyire lesz célrravezető taktika, augusztusban beszámolok az első megkeresés eredményéről.