2020 Május havi beszámoló
Bevételek és kiadások
Bevételek: 0 Ft
Kiadások
Tréning, konferencia: 9.580 Ft
Szoftverek, tárhellyel kapcsolatos kiadások: 0 Ft
Egyéb kiadások: 9.170 Ft
Mi történt ebben a hónapban?
(események, projectek haladása)
WebReform
Kialakításra került a főoldal, kicsit (sokkal) hosszabb idő alatt, mint terveztem, de végül csak összeállt egy alap, vállalható(?) verzió.
Összeállt az első e-book is, ami nettó kb. 10 oldal. Canvában készítettem el az e-book verziót, hogy némi design is legyen rajta, úgy 13 oldal lett. Nem valami szép és szuper design-os, de kezdésnek elég lesz. Azaz csak lett volna, mert addig húztam a “publikálását”, míg végül vége lett a karantén időszaknak, márpedig az ebook a karantén időszakra lett “kihegyezve”. Tanulság: ha elkészülsz valamivel, ne szarozz, hanem tedd ki az asztalra az emberek elé.
Május végén indítottam egy egy hetes kihívást magamnak, hogy elkészítsek egy újabb, szakmaibb és relevánsabb tanulmányt / ebook-ot. Lényegében 6 nap alatt összeállt a szöveg, bő 6 oldal, 11-es betűmérettel, tömör szövegként. Ebből egy komolyabb anyagot szeretnék összeállítani június elején.
Ebből lényegében egy tanulmány lesz, amit egy cikksorozathoz is fel tudok majd használni, és a célja az, hogy releváns tartalmat adjak, és ezzel építsem a bizalmat.
Elindítottam az Instagram és a Facebook oldalt is.
Csont Attila május elején indított egy 30 napos Instagram kihívást: posztolj 30 napon keresztül minden nap legalább egyszer az instán. Erre ráültettem a WebReform-ot, hogy akkor már haszna is legyen a dolognak, és hátha lesz belőle valami. A 12. napon már privát üzenetben köszönték meg a posztokat, és kommentek is érkeztek, ami bizakodásra adott okot. Bár nem a célcsoportomból jöttek ezek az üzenetek – mondjuk úgy, hogy viszonylag kevés magánbölcsöde van fent instán (értsd: 0 db), de attól még gyakorlásnak, brand építésnek fogom fel a dolgot. Gyakorlom a szövegírást, a képek szerkesztését, a reakciók figyelését, és talán forgalmat is tudok terelni az oldalra.
A 30 napos Insta kihívás mérlege: 33 bejegyzés / 90 követő / 89 követés.
Meglepően jól sikerült ez a kihívás, nem számítottam ennyi követőre. Másrészt bizonyítást nyert, hogy értékes tartalmat kell adni, rendszeresen a célközönségnek, és akkor lesznek rendszeresen visszatérő követők.
DayDesign
Május elején kifutott az első DayDesign tervezőm, azaz vége lett a 90 napnak.
Egy nagyon intenzív és tanulságos időszak volt ez.
Nagyon sokat tanultam és fejlődtem, elsősorban a Gyorsítósávnak köszönhetően, amit az amúgy is sok munka és a család mellett csináltam esténként, hétvégenként.
Tanulságok
1, A harmadik hónap végére úgy éreztem, hogy lényegesen összeszedettebbek a napjaim. Persze, hiszen eddig papír alapon, ennyire tudatosan nem kerültek megtervezésre a napjaim, míg most akár óránkénti bontásban is megvan, hogy mikor mit kell(ene) csinálnom.
2, Az előre tervezett feladatok sokkal jobban és tudatosabban visznek előre. Általában egy hétre előre terveztem meg, hogy kb. melyik nap mivel kéne haladnom, hogy a heti és a havi céljaimat elérjem. Ez sokkal elszántabbá és kitartóbbá tett, hogy el is végezzem az aznapra felírt feladatokat. Aminek az egyenes következménye, hogy érzésre rengeteg mindent csináltam ebben az időszakban. Ami egy nagyon jó érzés.
3, Amikor betelt az első DayDesign könyvem, direkt tartottam egy hét szünetet, hogy megnézzem, milyen nélküle élni. (direkt kettőt rendeltem már elsőre is)
Tanulság: eléggé hiányzott a tervezés, a napjaimnak a vezetése, az ötleteimnek a strukturált jegyzetelése, a tapasztalatok összeszedése, hogy minden egy helyen legyen, illetve a havi/heti/napi célok állítása. Lehet élni DayDesign tervező nélkül, csak nem érdemes. 🙂
30 napos Instagram kihívás
Néhány Insta TIPP:
Az insta algoritmusa csomó mindent vizsgál a posztoknál, profiloknál, de szépen lassan (!!!) szerintem fel lehet húzni a követő tábort.
0, Fontos, és jó tudni, hogy attól még, hogy posztolsz, az insta nem mutatja meg kapásból minden követődnek, illetve ha használsz tageket, akkor nem mutatja meg mindenkinek, aki az adott tag-et követi, hanem csak fokozatosan, több lépcsőben. Ha az első adag ember minimum x %-ának tetszik a posztod, akkor újabb adagnak mutatja meg, aztán újabb adagnak. De ha senki nem lájkolja, mert egy nagy nulla, akkor simán lehet, hogy 1000 követőből csak 200-nak dobja fel összesen a posztodat, és a maradék 800-nak nem, mert az első 200-ból senki nem lájkolta.
1, Posztolj rendszeresen. Ha random posztolsz, az insta visszasorol, nem mutatja meg annyi embernek a posztodat. A rendszeresre az okosok azt mondják, hogy délelőtt 1 és délután is 1 poszt kell. Én ebben a kihívásban ugye minden nap posztolatam, az elején főleg este, a végén pedig reggelente.
2, Használj hashtag-eket. A hastageket előre csekkold le, hogy hányan követik. Ha több százezren követik vagy millióan, akkor az az elején Neked még nem jó, ha most indulsz, mert el fog veszni benne a te posztod, meg mivel még nincs érdemi követőtáborod, ezért insta teljesen hátra fog sorolni. Keressetek olyan hashtageket, amiket néhány ezren, vagy néhány tízezren követnek, de relevánsak lehetnek valamilyen szempontból. Minimum 10-15 hashtaget használjatok – max 30-at lehet 1-1 posztba tenni.
3, Figyeljetek arra, hogy a fotók színben passzoljanak egymáshoz. Ha egyszer teljesen zöld a kép, egyszer teljesen piros, egyszer teljesen szürke a kép nagy része, akkor az insta algoritmus egy káosznak fogja értékelni a képeidet és a posztolási szokásaidat / ízlésedet, azaz, hogy nagyon nem passzolnak össze, és csak random marhaságokat posztolsz, így megintcsak hátra fogja sorolni a posztjaidat.
4, Kövessetek be olyan profilokat, amik relevánsak lehetnek valamilyen szempontból. Ezek lehetnek cégek is, és magánszemélyek is. Itt fontos, hogy ne a darabra menj, hanem olyanokat kövess be, akiknek tényleg van valami értelmes tartalma. Ezek egy része vissza fog követni.
5, Fontos, hogy a bekövetéseknél ne a darabszámra menj, hanem a “minőségre”, ahogy az előző pontban írtam. Fontos, hogy ne kövess be egyszerre túl sok profilt, mert akkor a potenciális követőid azt fogják látni, hogy van pl. 10 posztod, van 48 követőd, és bekövettél 986 profilt. Akkor az követő gyűjtő profil, és sokan valószínűleg elkerülik, hisz összevissza bekövet mindenkit, én már nem fogom bekövetni ezt az adott oldalt. És az insta sem fogja ajánlásba feldobni annyiszor a profilodat. Mindig lehet/legyen kicsit több bekövetésed, mint ahány oldalt Te bekövetsz, de ne legyen sokkal több.
Konklúzió
Május közepén és végén egy viszonylag mély gödörbe kerültem.
Ennek az oka, hogy az alkalmazotti munka és a család mellett (emlékezzünk: korona vírus volt ekkor, home office-ban voltunk, ami lényegében nulla perc külön töltött időt jelent, az “én időm” gyakorlatilag megszűnt. A heti / napi bevásárlás, és az esetleges külön séták jelentették a saját időt. Ezen felül persze nagyon sok estét töltöttem a számítógép előtt, hogy haladjon a WebReform úgy, hogy a feleségem a hátam mögött ült a kanapén. Ez sokszor – és többnyire – nyugodt munkát jelentett, napi 1-2 órában, néha azonban nem.
Az biztos, hogy nagyon nehéz a munka, a család, a háztartás mellett vinni a (leendő) vállalkozás dolgait, építeni az oldalt. És nagyon fontos egy támogató partner ezen a vállalkozóvá válás felé vezető úton, ami szerencsére nekem megadatott.
Minden esetre nem adom fel, nem szabad feladni.
A jelenlegi alkalmazotti munkám már rettentően megterhel, de nem a munka összetettsége miatt, vagy azért, mert kibírhatatlanul sok lenne – bár súroljuk ezt a határt – hanem mert már nem akarom ezt csinálni. Nem akarom magát okosnak tartó, de szakmailag inkompetens emberek utasításait követni, hogy napokig dolgozzak olyan dolgokon, olyan célokért, amikről az első percben lehet tudni szakmai szemmel, hogy teljesen felesleges. De muszáj megcsinálni, mert fent valaki ezt kitalálta – sokszor csak azért, hogy ő is azt tudja mondani az ő főnökének, hogy hát mi dolgozunk valami nagyszerű dolgon. Aztán amikor hónapok múlva visszatekintünk, pontosan látjuk, hogy semmi értelme nem volt az adott munkának, mert semmi érdemi hatást nem tudtunk vele elérni. Azért nem, mert a kreativitás és a szakmaiság csírájában el lett fojtva, és egy adott ember utasításait kellett végrehajtani – aki viszont nem volt kompetens az adott témában.
Na ettől meg akarok szabadulni.
Nagyon megterhel most ez az időszak más szempontból is.
A korona vírus járvány alatt nem telt el úgy nap, hogy ne kaptam volna e-mailen, vagy ne botlottam volna bele az interneten valamilyen online képzésbe, tréningbe, ami “csak most, csak neked” szól, hogy ne csak túléld a járványt, hanem győztesként is kerülj ki belőle. Ha pedig nem veszed meg a tréninget, konferenciát, akkor lemaradsz, és a süllyesztőbe kerülsz.
Az első háromnál még csak-csak azt mondja az ember, hogy hát hűha, igen, meg kéne hallgatni, hogy mit mondanak a nálam – valószínűleg, illetve talán – okosabb emberek, de a harmincadik és negyvenedik ilyen e-mail és hirdetés már inkább csak idegesít.
De pont ezért is jutottam arra a következtetésre május végén, hogy az lesz a legjobb, ha inkább csak a saját dolgommal törődöm, és a WebReform építésére fókuszálok.
Tudatosan és radikálisan csökkentettem a hír olvasással töltött időt, és a telefon nyomkodási időt is igyekeztem mérsékelni. Ezekre még most is sok időm megy el, és persze, amikor van 5 perc holtidő, akkor nem az Elementor mélységeiben található funkciókat próbálgatom most sem, hanem elolvasok egy index cikket. De ezzel együtt is, jobban kell fókuszálni a biznisz építésére.
Májusban arra is rá kellett jönnöm, hogy bár nagyon szeretnék már pénzt keresni mint vállalkozó, marketing kivitelező, de nem lehet és nem szabad siettetni a dolgot, mert csak csúnya pofára esés lesz a vége.
Értékes és érdemi tartalom nélkül nincs bizalom az érdeklődők részéről, bizalom nélkül pedig nem lesz megrendelés.
Ezért júniusban a tartalom gyártáson lesz a fókusz.