2021 Március havi beszámoló
Mik voltak a tervek erre a hónapra?
Babamasszázs project
– Mini kampány március 20-ra
– Egy kis honlap ráncfelvarrás
Wedding Showroom
– Elindítani a blog / cikkek részt
Potenciális Új Ügyfelek
– Kezdeti egyeztetések lezárása
– Demo oldalak befejezése
– Árajánlat adás
Vége van?
Egy új fajta hullámvölgyben
Március elején minden haladt a megszokott kerékvágásban. Voltak egyeztetések, dolgoztam a munkáimon, jöttek-mentek a levelek, információk, visszajelzések, kérdések és válaszok.
Március közepén azonban valami furcsa dolog történt: napokon keresztül egyik ügyfelemtől sem kaptam választ semmire. Sőt, mégcsak a vállalkozós facebook csoportokban sem történt semmi olyan, ami tíz másodpercnél több figyelmet érdemelt volna.
Több helyről is vártam fontos visszajelzéseket, amik minden szempontból fontosak voltak számomra.
De egyszerűen: nem történt semmi. Vártam és vártam, hogy valaki jelezzen már vissza. Napokon keresztül.
Teljesen értetlenül néztem a dolgokat a második ilyen nap végére.
Elrontottam valamit?
Hirtelen mindenki elpártolt mellőlem és nem szóltak?
Nem elégedettek a munkáimmal?
Mi történt?
A harmardik nap, amikor még mindig síri csend volt, eldöntöttem: jó, ha most újra kell kezdeni, akkor újrakezdem. Feltettem azt a kérdést, hogy mit tehetek most, hogy előre mozdítsam a vállalkozásom? Sok olyan feladat és ötlet van felírva, amikhez csak én kellek, kreativitás és idő, hogy megcsináljam. Úgyhogy elővettem ezt a listát, és megnéztem, minek is fogjak hozzá, aminek szemmel látható hatása lehet. Elkezdtem azzal foglalkozni, és kész.
A rákövetkező nap elkezdtek jönni a visszajelzések. Jöttek a válaszok, valamint jött új ajánlatkérés, új megbízás, új visszajelzés.
Nagyon örültem, hogy újra felgyorsultak az események, és csupa pozitív visszajelzést kaptam. Az árajánlatomat is elfogadták, úgyhogy minden jól alakult.
Ebből a történetből két fontos tanulság vonható le számomra:
1, Habár lassan egy éve foglalkozom kivitelezéssel, még nincs olyan sok ügyfelem, hogy ne fordulhasson elő ilyen légüres tér hatás, ilyen üresjárat. Ez egy olyan helyzet volt, hogy pont pár napon belül, kvázi egyszerre készültem el a demo oldalakkal, munkákkal, árajánlatokkal, és küldtem válaszokat/kérdéseket, tehát pont a végére értem minden feladatomnak, és minden projectben a másik oldalon pattogott a labda. Ez a légüres tér, az, hogy várakoznom kellett, miközben “mindennel végeztem”, így azt is jelenti, hogy van még helye a bővülésnek, azaz az új ügyfeleknek. (Itt fontos megjegyeznem, hogy eddig alkalmazotti lét mellett, azzal párhuzamosan foglalkoztam a kivitelezéssel, túlvállalni meg nem szeretem magam, mert a határidőket tartani kell. Ezért nem is voltam eddig tele ügyfelekkel és munkákkal.)
2, Nem szabad lefagyni. Ha legközelebb ilyen helyzetbe kerülök, rögtön, az első napon előveszem a feladat listámat, és nekiállok a többi – saját – feladatomnak, mint például a tartalomgyártás, a folyamataim fejlesztése, a honlap bővítése, stb.
2+1, Nagyon fontos a lelki beállítottság és hozzáállás, az önmagunkba vetett hit és a bizalom. Tudtam, hogy az árajánlatom jó, tudtam, hogy a demo oldalam jó, mégis elbizonytalanodtam, amikor napokig semmire nem érkezett válasz. Így ezen az önmagamba vetett hiten, a magabiztosságon még dolgoznom kell, nem is keveset.
A fenti tanulságok azért is fontosak, mert áprilistól már csak és kizárólag a vállalkozásomra koncentrálok, az alkalmazotti létemet felszámoltam. Biztosan sokat fogok tanulni és fejlődni a következő hetekben, hónapokban. Ezekről az új tapasztalásokról is beszámolok majd itt.
Tehát vége semminek sincs, sőt, még csak most kezdődik igazán…!
Babamasszázs Annamaritól
A honalpon történt több módosítás, frissítés, bővítés. Elindult a blog szekció is.
Készítettem egy 6 részes poszt sorozatot a Facebookra, amikből elég hasznos információkhoz jutottunk a célközönséggel kapcsolatban, ezeket a tapasztalatokat a következő hónapokban tudjuk is kamatoztatni.
Ez volt a második olyan hónap, amikor már mértünk mindent. Mivel hosszú távon tervezünk együtt dolgozni, ezért havi beszámolókat készítek az ügyfelemnek, amikben minden fontos adat benne van, és kiértékelem, összegzem az eredményeket, és további javaslatokat, feladatokat határozok meg.
Ez egy fontos dolog, mert így tudjuk, hogy honnan indultunk, így tudjuk meghatározni, hogy hova szeretnénk eljutni, és hogy jó úton járunk-e a kettő között, haladunk-e előre egyáltalán. Valamint így mérhető az én munkám is, hogy jól dolgozom-e, vagy sem.
Érdemes minél több dolgot mérni, igazából, amit lehet, azt kell is. Csak néhány példa:
– látogatók száma és aránya (organikus, social media, stb.) az előző hónap(ok)hoz viszonyítva
– organikus elérésnél mik a kulcsszavak, azok mennyire egyeznek azokkal, amiket mi kulcsszavaknak tekintünk, mennyire egyeznek a mi céljainkkal, elvárásainkkal
– a Facebook posztoknak az eredményei, és azok kiértékelése, hogy melyik miért teljesített jól vagy éppen rosszul
– értékesítési számok, kezdve onnan, hogy a termékeket hányszor tekintették meg, odáig, hogy hányan vásárolták meg, és használtak-e kupont a vásárláskor, vagy teljes áron vették meg a terméket
– a múlt hónapban kitűzött célokat elértük-e, és mik legyenek a következő havi célok
Izgalmas egy-egy bizniszre összerakni egy ilyen összefoglalót, mert egy kicsit távolabbról látjuk a képet, jobban látjuk az összefüggéseket, mint amikor megy a napi darálás.
Te miket mérsz a saját bizniszedben?
Gondolkozz el a saját üzleteden, hogy miket lehetne mérni. Egyáltalán: mérsz most bármit is?
Gondold át a prioritásokat, és azok mentén állíts fel mérföldköveket, hogy miket szeretnél elérni.
De tényleg: milyen számokkal lennél boldog? Milyen számok kellenek egyáltalán ahhoz, hogy a nap végén pluszban zárjon a kassza?
Kell ehhez terméket vagy folyamatot fejleszteni? Vagy a kommunikációt? A kommunikáció sűrűségét és minőségét kell-e növelni?
Rengeteg kérdés és lehetőség van. Gondolkozz el ezeken, készíts egy tervet, aztán kezdd el megvalósítani!
Wedding Showroom
Néhány apróbb frissítéstől eltekintve a következő időszakban lesz egy nagyobb fejlesztés az oldalon, de erről majd később számolok be.
Érdekességek
Márciusban – főleg március közepétől kezdve – igyekeztem tudatosan folyamatosan pozitív irányba tolni magam oly módon is, hogy szinte minde este olvastam üzleti önfejlesztő könyvet, közvetlenül a lefekvés előtt, már az ágyban. Ha csak 2-3 oldalt is, de legalább valami kis mag elhintésre került, egy kis gondolkodás, egy kis pozitív gondolat a nap végére.
Nem állítom, hogy ettől most sokkal pozitívabb vagyok, de azt érzem, hogy könnyebben benne maradok a pozitív flow-ban.
Április első napjaiban pedig meglepő, és nagyon pozitív dolgok történtek, de ezekről részletesen majd csak az áprilisi beszámolóban olvashattok, tartsatok velem akkor is! 🙂
Amit jól csináltam
- Kitartottam akkor is, amikor azt hittem mindennek vége van, mentem tovább az utamon - és milyen jól tettem ezt!
Fejlesztendő
- Gyorsabban fel kell ismernem a "lefagyásokat", és azonnal cselekedni kell
- A saját magamba vetett hiten még sokat kell dolgoznom
Tervek áprilisra
Babamasszázs project
– Facebook hirdetés elindítása
– újabb FB posztok
– korábbi vásárlók utánkövetése
Wedding Showroom
– fejlesztés elindítása
Potenciális Új Ügyfelek
– Kezdeti egyeztetések lezárása
– Demo oldalak befejezése
– Árajánlat adás
– Munkák megkezdése
Mivel április elejétől már teljes mértékben csak a vállalkozásom lesz, ezért biztosan sok érdekességről fogok majd beszámolni a következő hónapban. Tartsatok velem akkor is!