Azonnal használható tippek
visszajelzések kérése
Az új beiratkozók szemében növeli a bizalmat, ha valós, életszagú véleményeket olvashatnak a bölcsődei hétköznapokról, a légkörről, foglalkozásokról, és nem utolsó sorban a gondozókról.
Gondoljon csak bele: mivel most hónapokig senki nem járt / nem fog családi napközibe járni, így az új beiratkozók valószínűleg nehezebben fogják megtalálni a korábban odajárt gyerekek szüleit kérdéseikkel, hogy véleményt kérjenek tőlük. Ha megkönnyítik a potenciális szülők dolgát azzal, hogy a honlapon értékeléseket olvashatnak, az nagyban elősegítheti a pozitív döntést a beiratkozás kapcsán.
KUTATÁS
Az online vásárlók 72%-a addig nem vásárol, amíg el nem olvas néhány értékelést az adott szolgáltatásról, termékről (Testimonal Engine). Célszerű tehát megkönnyíteni a potenciálisan beiratkozók dolgát azzal, hogy a családi napközi saját honlapján olvashatnak értékeléseket.
Érdekesség, hogy a Spiegel Research Center 2017-es kutatása szerint többen vásárolnak meg / fizetnek elő valamire akkor, ha összességében “csak” 4-4,7 közötti értékelést kapott az adott termék vagy szolgáltatás. Ez azt jelenti, hogy nem érdemes csak és kizárólag az 5 csillagos értékeléseket kirakni a vélemények közé.
A fentiek alapján néha kifejezetten érdemes lehet megmutatni néhány kevésbé jó értékelést is, mert az emberek szeretik tudni, hogy mi a legrosszabb, ami történhet velük, illetve a gyerekeikkel (Womply kutatás 2019). Ha ezek olyan dolgok, mint hogy “csak 2 hinta van a kertben” vagy “csak 3 féle gyümölcs van tízóraira”, és emiatt adtak alacsonyabb pontszámot az értékelésben, akkor ezt nyugodtan lehet publikálni.
Mire érdemes figyelni?
- A szülőkkel mindig közöljék, hogy milyen célból kérik az értékelésüket, azaz, hogy azt a bölcsőde honlapján publikálni szeretnék, és ehhez kérik a hozzájárulását
- Célszerű őszintén leírni, hogy számítanak a véleményére, hogy valóban érdekli a családi napközit a szülő (és a gyermek) véleménye, érzései, és hogy nagyon is számít az, amit visszajelzésként megírnak
- Érdemes a honlapon évszámmal megjelölni, hogy mettől meddig járt a családi napközibe a gyermek, így az érdeklődők látják, hogy frissek az értékelések
- A gyermeknek és a szülőnek is csak a keresztnevét jelenítsék meg a honlapon
- Érdemes néhány olyan véleményt is közzé tenni, ami nem 100%-osan pozitív. Természetesen a pozitív vélemények legyenek túlsúlyban, de a potenciális beiratkozók sokkal hitelesebbnek és életszagúbbnak érezhetik a családi napközit, ha nem minden színtiszta rózsaszín köd, mert az nagy valószínűséggel nem is teljesen igaz
Tipp: Lehet és szabad ügyesen kérdezni. Az irányított kérdésekkel nagyobb eséllyel kaphatnak olyan válaszokat, amiket egyébként kapni szeretnének. Néhány példa:
– Mekkora segítség volt a hétköznapokban, hogy az adott családi napközibe járhatott a gyermek? (pl. nyugodtabban el tudta intézni a vásárlást, a házimunkát, egyéb feladatokat)
– Milyen képességei fejlődtek a gyermeknek a bölcsődébe járás alatt? (pl. ügyesebben eszik, sokkal több mondókát tanult meg, jobban szeret kézműveskedni, szociálisabb lett, stb.)
tartalomgyártás
Triviális gondolat. De mégis, vajon milyen gyakran vizsgálják felül Önök az online tartalmakat?
Mire érdemes figyelni?
- Célszerű fél-egy évente a teljes weboldalt átnézni, átolvasni, és aktualizálni
- Érdemes akár mini interjúkat készíteni a vezetővel és a gondozókkal, de legalább egy bemutatkozása mindenkinek legyen, amivel máris szimpátiát ébreszthetünk
- A bemutatkozások, leírások ne legyenek se túl rövidek, se túl hosszúak, törekedjünk az arany középútra
fotók, videók készítése
Mire érdemes figyelni?
- Szép rendet lehet tenni úgy, hogy az egyes fotók elkészítésekor se legyenek a háttérben rosszabb állapotú játékok
- Van idő beállítani a polcokon a játékokat, hogy azok ízlésesen legyenek elrendezve, színben, jellegben összepasszoljanak, vagy akár viccesen kedves kontrasztot nyújtsanak (pl. egy plüss cica hátán egy LEGO Duplo emberke, vagy egy nagy robottal szemben áll Babóca vagy Bogyó figura, stb.)
- Jó minőségűek legyenek, azaz legalább egy jó mobiltelefonnal készüljenek, de nem szükséges profi fotóst kihívni
- Minden kép kerüljön ellenőrzésre asztali számítógépen is, hogy tényleg jól sikerült-e a kép, azaz: 1, Megfelelő helyen van a fókusz 2, Elég éles lett a kép 3, A kép mérete legalább FULL HD, azaz 1920*1080 pixel legyen
- Az egyik szobában lehet, hogy teljesen újak a bútorok: ezeket érdemes lefotózni néhány szögből, hogy egyértelmű legyen, hogy ezek még alig használt eszközök
- Ahol van pl. sószoba, ott arról célszerű pár képet készíteni, akár hangulatvilágítással is
- Ha van speciális eszköz (pl. sportszerek, különleges játékok, azokat érdemes megörökíteni)
- Fontos, hogy a honlapra ne töltsék fel az összes fotót. Helységenként 6-8 jó fotó már elegendő
Ma még mindig viszonylag extra tartalomnak számít ebben a szektorban a videós tartalom.
Jó lehetőségek még: mini interjú az intézmény vezetőjével és mini interjú a gondozókkal, akár csoportonként.
Miért lehet hasznos ez? A szülők így kapnak egy kis ízelítőt, és így kedvcsinálót az adott intézményről, az ott dolgozókról, akik napi több órában vigyázni fognak a gyerekeikre, és nevelni, fejleszteni fogják őket.
A jelen helyzetben az ilyen jellegű videós anyagok kifejezetten nagy előnyt jelenthetnek a konkurenciához képest, hiszen sokkal több szülőt lehet online elérni és bemutatni a családi napközit, valamint e sorok írásakor nincs is lehetőség az intézményeket személyesen felkeresni és körbejárni.