Azonnal használható tippek

visszajelzések kérése

Kérjen értékeléseket, visszajelzéseket az elmúlt 1-2 évben Önökhöz járó gyermekek szüleitől.

Az új beiratkozók szemében növeli a bizalmat, ha valós, életszagú véleményeket olvashatnak a bölcsődei hétköznapokról, a légkörről, foglalkozásokról, és nem utolsó sorban a gondozókról.

Gondoljon csak bele: mivel most hónapokig senki nem járt / nem fog családi napközibe járni, így az új beiratkozók valószínűleg nehezebben fogják megtalálni a korábban odajárt gyerekek szüleit kérdéseikkel, hogy véleményt kérjenek tőlük. Ha megkönnyítik a potenciális szülők dolgát azzal, hogy a honlapon értékeléseket olvashatnak, az nagyban elősegítheti a pozitív döntést a beiratkozás kapcsán.

KUTATÁS

Az online vásárlók 72%-a addig nem vásárol, amíg el nem olvas néhány értékelést az adott szolgáltatásról, termékről (Testimonal Engine). Célszerű tehát megkönnyíteni a potenciálisan beiratkozók dolgát azzal, hogy a családi napközi saját honlapján olvashatnak értékeléseket.
Érdekesség, hogy a Spiegel Research Center 2017-es kutatása szerint többen vásárolnak meg / fizetnek elő valamire akkor, ha összességében “csak” 4-4,7 közötti értékelést kapott az adott termék vagy szolgáltatás. Ez azt jelenti, hogy nem érdemes csak és kizárólag az 5 csillagos értékeléseket kirakni a vélemények közé.

A fentiek alapján néha kifejezetten érdemes lehet megmutatni néhány kevésbé jó értékelést is, mert az emberek szeretik tudni, hogy mi a legrosszabb, ami történhet velük, illetve a gyerekeikkel (Womply kutatás 2019). Ha ezek olyan dolgok, mint hogy “csak 2 hinta van a kertben” vagy “csak 3 féle gyümölcs van tízóraira”, és emiatt adtak alacsonyabb pontszámot az értékelésben, akkor ezt nyugodtan lehet publikálni.

Mire érdemes figyelni?

Tipp: az esetleges negatív értékeléseket gyűjtsék össze, de ne publikálják. Viszont szedjék pontokba a különböző témában érkezett észrevételeket, és gondolják át, hogy igaza van-e – legalább részben – a szülőnek. Ha van benne valamennyi igazság akkor gondolják át, hogy hogyan lehetne javítani az adott dolgon, hogy a jövőben ne érkezhessen rá újabb kifogás.

Tipp: Lehet és szabad ügyesen kérdezni. Az irányított kérdésekkel nagyobb eséllyel kaphatnak olyan válaszokat, amiket egyébként kapni szeretnének. Néhány példa:
– Mekkora segítség volt a hétköznapokban, hogy az adott családi napközibe járhatott a gyermek? (pl. nyugodtabban el tudta intézni a vásárlást, a házimunkát, egyéb feladatokat)
– Milyen képességei fejlődtek a gyermeknek a bölcsődébe járás alatt? (pl. ügyesebben eszik, sokkal több mondókát tanult meg, jobban szeret kézműveskedni, szociálisabb lett, stb.)

tartalomgyártás

Triviális gondolat. De mégis, vajon milyen gyakran vizsgálják felül Önök az online tartalmakat?

Mire érdemes figyelni?

fotók, videók készítése

Érdemes új fotókat készíteni a különböző helységekről, az udvarról, az esetleges speciális eszközökről. Ezeket érdemes időnként újabbra cserélni, jobbak lehetnek a fények, a kompozíciók, a felbontás, stb.

Mire érdemes figyelni?

A képek készítésénél mindenképp érdemes az alábbiakra figyelni:
Érdemes szobáról szobára végigjárni a helységeket, és szisztematikusan végig fotózni mindent, amit fontosnak tartanak, ami jól néz ki.

Ma még mindig viszonylag extra tartalomnak számít ebben a szektorban a videós tartalom.

Jó lehetőségek még: mini interjú az intézmény vezetőjével és mini interjú a gondozókkal, akár csoportonként.

Miért lehet hasznos ez? A szülők így kapnak egy kis ízelítőt, és így kedvcsinálót az adott intézményről, az ott dolgozókról, akik napi több órában vigyázni fognak a gyerekeikre, és nevelni, fejleszteni fogják őket.
A jelen helyzetben az ilyen jellegű videós anyagok kifejezetten nagy előnyt jelenthetnek a konkurenciához képest, hiszen sokkal több szülőt lehet online elérni és bemutatni a családi napközit, valamint e sorok írásakor nincs is lehetőség az intézményeket személyesen felkeresni és körbejárni.